Hem / Snapchat visar barnarbetet bakom tobaksprodukterna
Tiamike är ett av de barnen som får sin hälsa förstörd på tobaksfälten.
Ett kampanj på Snapchat lyfter fram barnarbetet i tobaksodlingarna. Istället för varningstexterna på tobaksförpackningarna dyker barnarbetarnas personliga historier upp när mobilappen förs över förpackningen.
Kampanjen, som har tagits fram av franska L’ACT (Alliance contre le tabac) och reklambyrån TBWA\Paris, har ett helt annat grepp än de traditionella antirökbudskapen som fokuserar på hälsoriskerna för individen. I stället fokuserar den på risker för den unga arbetskraften.
Se hur budskapet förs fram genom ett filmklipp på The Drum.
2024-04-02
Till skillnad från traditionellt snus, som har varit olagligt att köpa och sälja i Storbritannien sedan 1992, innehåller det vita...
Unga amerikaner som känner till hur tobaksindustrin marknadsför e-cigaretter är mer benägna att vara emot produkterna än de som är...
2024-03-25
Nikotinhalten i vitt snus ska högst vara 12 mg/gram. Skoltiden ska vara nikotinfri och det ska innefatta alla typer av...
Nu kan allmänheten ta del av expertkunskap om e-cigaretter och vitt snus via filmer på sjukvårdsupplysningen, 1177.
2024-02-26
Användning av e-cigaretter och cigaretter, exklusivt eller tillsammans, ökar risken för bronkit, lunginflammation eller kronisk hosta bland ungdomar. Det visar...
”Nu har vi chansen att göra en faktisk skillnad för dagens barn och unga och skydda dem från de negativa...
I en artikel i Svenska Dagbladet lyfts problemet med vitt snus och beroende bland unga. I artikeln intervjuas en förälder...
2024-02-06
Det är 18-årsgräns på tobaks- och nikotinprodukter, men många unga använder dem ändå. Det bästa stödet för att de ska...