Hem / De stora fyras marknadsföring i sociala medier
Runt om i världen undergräver de fyra största tobaksbolagen Philip Morris International, British American Tobacco, Japan Tobacco International och Imperial Brands lagar om tobaksreklam genom att på sociala medier marknadsföra cigaretter till ungdomar.
Dessa reklamkampanjer på sociala medier når miljoner ungdomar på nätet.
Take a Part har gjort en sammanställning över bolagens marknadsföring i sociala medier i olika länder.
Sverige är inte med i sammanställningen.
2024-04-02
Till skillnad från traditionellt snus, som har varit olagligt att köpa och sälja i Storbritannien sedan 1992, innehåller det vita...
Unga amerikaner som känner till hur tobaksindustrin marknadsför e-cigaretter är mer benägna att vara emot produkterna än de som är...
2024-03-25
Nikotinhalten i vitt snus ska högst vara 12 mg/gram. Skoltiden ska vara nikotinfri och det ska innefatta alla typer av...
Nu kan allmänheten ta del av expertkunskap om e-cigaretter och vitt snus via filmer på sjukvårdsupplysningen, 1177.
2024-02-26
Användning av e-cigaretter och cigaretter, exklusivt eller tillsammans, ökar risken för bronkit, lunginflammation eller kronisk hosta bland ungdomar. Det visar...
”Nu har vi chansen att göra en faktisk skillnad för dagens barn och unga och skydda dem från de negativa...
I en artikel i Svenska Dagbladet lyfts problemet med vitt snus och beroende bland unga. I artikeln intervjuas en förälder...
2024-02-06
Det är 18-årsgräns på tobaks- och nikotinprodukter, men många unga använder dem ändå. Det bästa stödet för att de ska...