Frökens Nikotin, som säljer e-cigaretter och vitt snus på nätet, står nu i fokus för en ny kontrovers. Konsumentverket kritiserar varumärket för att rikta sin marknadsföring mot unga användare. Myndigheten anser också att företaget erbjudit otillåtna rabatter och saknat tillräcklig måttfullhet i sin kommunikation, rapporterar tidningen Resumé.

Konsumentverket har nu krävt att Fröni Distribution AB,företaget bakom Frökens Nikotin, genomgår en granskning av sin marknadsföring och redovisar hur de planerar att anpassa sin verksamhet för att följa gällande regler.

Detta är inte första gången Fröken Snusk och hennes varumärke får kritik för att marknadsföra nikotinprodukter till ungdomar. Förra året polisanmäldes arrangörerna av Fröken Snusks konsert i Ljungby, efter att vitt snus och tobaksfria produkter sålts på evenemanget.

Fröken Snusks presstalesperson kommenterar situationen i Resumé och förklarar att hon inte har något att göra med företaget, som startades av hennes samarbetspartner och producent, Rasmus Gozzi.

Läs vidare