Hem / Var fjärde barn utsätts ofta för tobaksreklam
A group of teenagers are sitting in front of a wall covered in graffiti. They are wearing stylish clothes. A boy and girl are looking at a smartphone screen together.
En ny undersökning som genomförts på uppdrag av A Non Smoking Generation, visar hur tobaksindustrin når ut till barn och unga med reklam.
2022-06-29
Två av världens största tobaksföretag marknadsför smaksatta cigaretter nära skolor i Peru, trots att tobaksreklam är förbjudet i skolors närhet....
2022-06-26
Hos unga räcker 5 milligram nikotin om dagen för att etablera ett nikotinberoende. Det motsvarar ungefär en fjärdedel av mängden...
2022-05-31
På Tobaksfria dagen satsade Tobaksfakta på att visa skillnaden mellan äkta glädje och den falska bild av glädje som förmedlas...
2022-05-11
Medan höginkomstländer i allt högre grad förbjuder smaksatta cigaretter, som är attraktiva särskilt för ungdomar, marknadsför tobaksföretagen dessa produkter intensivt...
2022-05-02
EU:s regler kan stoppa det danska regeringsförslaget att permanent förbjuda alla födda efter 2010 från att köpa cigaretter.
2022-04-26
Snus finns i ungdomars vardagsliv och i stort sett alla har personer i sin omgivning som snusar. Det framgår av...
2022-03-29
Ett kampanj på Snapchat lyfter fram barnarbetet i tobaksodlingarna. Istället för varningstexterna på tobaksförpackningarna dyker barnarbetarnas personliga historier upp när...
2022-03-16
Danmarks regering överväger en lagändring som kan innebära att försäljning av cigaretter permanent förbjuds för personer födda efter 2010.
2022-03-10
American Lung Association har på sin webbplats listat tio riktigt dåliga saker som tobaksindustrin har hittat på för att fånga...