Hem / Var fjärde barn utsätts ofta för tobaksreklam
A group of teenagers are sitting in front of a wall covered in graffiti. They are wearing stylish clothes. A boy and girl are looking at a smartphone screen together.
En ny undersökning som genomförts på uppdrag av A Non Smoking Generation, visar hur tobaksindustrin når ut till barn och unga med reklam.
2023-02-23
Den 26 januari lanserades ett medborgarinitiativ inom EU för att samla in en miljon röster för en tobaksfri generation och...
2023-02-21
Ny forskning från Karolinska institutet visar att snus ökar risken för plötslig spädbarnsdöd. Risken är ungefär lika stor som vid...
2023-02-03
Konsumentverket har granskat reklam för tobaksfria nikotinprodukter Granskningen visar att den på flera punkter strider mot gällande lag.
2023-01-30
Den brittiska livsmedelskedjan Waitrose har slutat sälja e-cigaretter för engångsbruk på grund av deras negativa påverkan på miljön och ungdomars...
2023-01-24
Nytt år och nya föresatser. Vill du sluta röka eller snusa? Det finns bra hjälp att få. Psykologer mot Tobak...
2023-01-11
Tobaksindustrins strategier att locka unga in i ett skadligt nikotinberoende har gett tydliga resultat. Det visar A Non Smoking Generations...
2022-12-29
I en ny rapport varnar FN för att ett stort antal barn som arbetar på tobaksodlingar i Malawi inte går...
2022-12-15
Bruket av e-cigaretter har mångdubblats bland skolelever, samtidigt fortsätter användningen av vitt snus att stiga, visar CAN:s skolundersökning 2022.
2022-11-18
Med syra tillsatt i vätskan som används i e-cigaretter blir nikotinaerosolen mindre alkalisk och lättare att andas in. Metoden gör...