Hem / PR-expert kritiserar tobaksföretag: det är nikotinwashing
Foto: Istock
Det vita snuset har blivit allt mer populärt bland unga i köpta reklaminlägg på Instagram visar kändisar och influencers upp de färgglada dosorna, för minderåriga följare. Det skriver Aftonbladet i en artikel. – De finansierar sin livsstil genom att göra andra människor beroende, säger PR-experten Edit Künstlicher.
Läs hela artikeln här.
2023-03-27
Under riksdagens ANDTS- debatt var Johan Hultberg (M) och Karin Sundin (S) oeniga om nyttan med att jämföra olika tobaks-...
2023-03-21
Den 28 mars är det dags för Tandvård mot Tobaks årliga seminarium om tobak och nikotin.
2023-03-07
På Sjuksköterskor mot Tobaks årsmöte den 31 mars ägnas halva dagen åt seminariet ”Nikotinet bygger om hjärnan”.
2023-01-02
En ny kunskapssammanställning om vitt snus kan nu laddas ner från VISIRs webbplats.
2022-11-07
På SVT Play finns nu Fångad av tjejsnuset, en dokumentär om det vita, så kallade tobaksfria, snuset som framgångsrikt har...
2022-10-10
VISIR – Vi som inte röker – har tagit fram en kunskapssammanställning om växtbaserat och syntetiskt nikotin.
2022-06-26
Hos unga räcker 5 milligram nikotin om dagen för att etablera ett nikotinberoende. Det motsvarar ungefär en fjärdedel av mängden...
2022-05-24
Det har blivit allt vanligare i USA med syntetiskt nikotin i e-cigaretter och andra nikotinprodukter, vilket kan vara ett sätt...
2022-05-23
När nya nikotinprodukter, som e-cigaretter och vitt snus, smaksätts blir de mer lockande, särskilt för unga människor. Det skriver regeringen...